fredag 25. februar 2011

Votter til vinterferien
Vottene her i huset begynner å bli litt slitt.
Med denne fantastiske boken i hus måtte jeg
selvfølgelig strikke nye til vinterferien.Ivrig fant jeg pinner og garn fra restekassen. Det er nok å ta av!
Det viste seg at garnet jeg hadde var en del tykkere en det som var brukt i mønsteret.
Så den første votten ble litt stor.
Men ikke noe problem, det er jo bare å tove de litt i vaskemaskinen.
Vott nr 2 ble strikket sist helg.
Så fornøyd meg meg selv, helt til jeg oppdaget at jeg hadde strikket
to høyrevotter.
&¤¤%#"¤¤...sukk..sukk...¤%&".
Da var det bare en ting å gjøre i følge min kjære:
Strikk to venstrevotter!
Tja. Det var like godt å hoppe i det.
Det ble strikket en venstrevott ferdig til ferien.
Ett par votter etter mønster fra boken "Selbuvotten"
ble ferdig og vasket i maskinen på 60grader.
Vottene ble litt store til meg,
men de passet min kjære perfekt;)
Nå strikker jeg nye votter i hvitt og grått til meg selv;)
til påske!!
Ja, jeg passer på at det blir en venstre- og en høyrevott denne gangen. Du som har lest min vottehistorie helt hit:
Jeg blir kjempeglad om du legger igjen en kommentar;)
Ønsker dere alle en fin helg
Klem;)
Boken er skrevet av Terri Shea og oversatt til norsk av
Annemor Sundbø.

8 kommentarer:

  1. Nydelig bok,er det den som er oversatt fra engelsk av Annmor Subdbø?Eller er det den nye av Annemor?Nydelige vanter du strikker,uflaks med to like.Men det ser ut som pinnene går fort hos deg.Ha en fin helg!Klem:))

    SvarSlett
  2. De ble jo kjempefine, heldig M som fikk et par votter da.
    Kos deg videre med strikkinga, og ha ei god helg.
    Klem berit:0)

    SvarSlett
  3. Ach wie schade diese ganze Arbeit und nun musst du noch einen Rechten stricken .Aber sie sind sehr schön geworden.
    Liebe Grüße Karola

    SvarSlett
  4. Wow, de vottene var nydelige, så flink du er!
    Ønsker deg en fin helg, nyt den og kos deg.
    Klem fra Mio

    SvarSlett
  5. Flotte vottar. Har opplevd å strikka to like vottar eg og. Kjedeleg når ein endeleg trur ein er ferdig, men så er det berre å setje i gang på nytt. Men da positiva er at det vert fleire par vottar på ein gong. Masse fint du har laga. Fyrste gong eg er innpå bloggen din. Ha ein fin søndag.

    SvarSlett
  6. Åh så vackra vantar!
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  7. En stor TAKK til deg som anbefalte bloggen min også!! Jeg glemte helt å skrive det i innlegget først, men nå er det gjort!!
    Herlige votter da,måtte le..jeg klarer bare å lage tommel på en side jeg...iallefall gjorde jeg det sist jeg prøvde...Flotte votter har du strikket!!
    KLem og TAKK igjen, du gjorde meg så STOLT da du tipset om meg♥

    SvarSlett
  8. Klart kjempefine votter du har produsert der!

    Det kan bli ett og annet par her og, men nå jobber jeg med ett par strömper. Tiden rekker jo ikke till allt man vill...

    Ha en så hjertlig fin uke framover!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...