onsdag 10. november 2010

...................
Knekkebrød
Denne korte e-posten kom fra elste sønnen som studerer i Oklahoma. Heisann.. Vi begynner å bli lei av sukkerbrødet de kaller for grovbrød her. Kan du sende meg oppskrift på knekkebrødene du lager? Selvfølgelig kunne jeg det;)
HJEMMELAGDE KNEKKEBRØD
3 dl havregryn
2dl sesamfrø
2 dl solsikkefrø
1 dl linfrø
4 dl sammalt rug grovmalt
1 ts salt
1 ts bakepulver
8 dl lunkent vann
1 1/4 dl olje
Bland alt og la det stå i 5 minutter. Hel røren utover to langpanner med bakepapir. Stek på 200 grader på nederste rille i ca 50 minutter. MEN det er lurt å steke først i 10 minutter, så ta brettet ut og del opp i ønskede stykker med pizzarulle, før du fortsetter å steke i 40 minutter. Da blir de lettere å knekke fra hverandre. Ettertørk de gjerne 1 time på 100 grader. Oppbevares i boks. Smaker himmelsk med brun ost. Ha en fantastisk kveld;) .............................

8 kommentarer:

  1. Disse så veldig gode ut, takk for at du deler oppskriften. Disse skal prøves.

    Ha en fin dag.
    Marianne

    SvarSlett
  2. Mmmm, disse skal jeg prøve meg på. Så flott at du deler oppskriften ! Blir lei av alltid å spise brød og det er godt å ha hjemmelagde knekkebrød :)

    SvarSlett
  3. Sønnen din har helt rett - "over there" har de bare søtt brød. Skjønner godt han fikk lyst på mors grove knekkebrød. Takk for at du la ut oppskrift med bilder, disse skal jeg prøve.
    Hilsen fra Hege

    SvarSlett
  4. Mmmmmmmm, hjemmelagdt knekkebrød med brunost er kjempegodt!!! Mulig jeg må lage en ladning i dag, for dette fristet :)
    Klem fra Lise

    SvarSlett
  5. Nydelige knekkebrød. Di er borte nesten før di er ferdigstekte. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  6. Mmm, disse så jammen gode ut!

    SvarSlett
  7. Mmm, disse så jammen gode ut!

    SvarSlett
  8. Takk for spennende oppskrift. Disse skal jeg bake!

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...