onsdag 1. mai 2013

Kanelsnurrer

 
 
I dag har det blitt bakt en ny ladning med kanelsnurrer.
Søndagens bakst forsvant som "dugg for solen".
Jeg lurte unna to stykker
som ble med på jobb til en god kollega ;)
 
 
Gjærdeig til 24 store kanelsnurrer;)
 
ca 1 kg hvetemel
1 dl sukker
1 ts kardemomme
50 gr gjær
5 dl melk
100 gr smør smeltes i melken
evt 1-2 egg
La deigen heve på et lunt sted i minst 30minutter.

 Her ble det noe rart med lyset på bildet!
 
Deigen deles i to.
Hver del kjevles til ca 25*30 cm.
Smøres med smeltet smør og strøs med kanel og sukker.
Brettes i tre.

Her også!!! 
 
Skjæres i strimler på ca.2 cm.
Strimlene snurres og knytes!!!
Gjør likedan med den andre delen.
Etterheves.
 

 
Pensles med sammenpisket egg
og stekes ved 225grader i 8-10 minutter.

 
 
Serveres nystekte til en god kopp kaffe;)
Snart tomt på benken!!

 
 
Nyt kvelden;))



11 kommentarer:

  1. Det så godt ut:-) Ha en fin kveld! Klem Marianne

    SvarSlett
  2. Disse så lekre ut! Skjønner at de fikk ben å gå på! :)

    SvarSlett
  3. Farlig gode. jeg har lastet ned oppskrift og skal lage når jeg kommer hjem fra Amerika.
    klemz

    SvarSlett
  4. Å det såg godt ut:) Har jammen en avtale med ei om litt byttearbeid ,jeg, og den inneholder gjærbakst:)

    SvarSlett
  5. Du er flink,eg hadde vel aldri fått det til men så gode dei såg it,nam:)
    Her blir deg bursdagsfeiring idag så må vel bake litt,er ikkje så glad i å bake men må iblant!

    Fine dag til deg;)
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  6. Å, nam, det så godt ut :-) Ha en flott dag :-)

    SvarSlett
  7. FOR nokre herlege og freistande kanelsnurrar :)
    Dei er så kunstferdige og flotte også, eg lagar ofte,
    men på ein enklare måte.
    Veit ikkje om eg hadde fått til slike...
    Ein ting er sikkert, du er flink til utruleg mange ting,
    ALT trur eg :)

    Ynskjer deg ein fin maidag.
    Her er det i kaldaste laget. Skal til å pakke i bilen og fare til hytta og fyre med ved ;)
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  8. Artig måte å sno dem sammen på, ser bare helt vidunderlige ut. Ble rent sulten av å se på, tror jeg må lage noe sånt til helga :)
    Ha en fin kveld!
    Anette

    SvarSlett
  9. Tusen takk for oppskrift, laga dem i dag og de ble kjempegoe :D

    Ha en fin helg, den er jo rett rundt hjøret :D

    SvarSlett
  10. Kanelboller er den beste gjærbaksten!!!! Nam, nam!!!!!

    SvarSlett
  11. De ser bare så skønne ud :-)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...