tirsdag 17. september 2013

Oppskrift



Kjempegode eplemuffins.



Eplemuffins
4 1/2 dl hvetemel
1 1/4 dl sukker
1/2 ts salt
3 ts bakepulver
1 egg
2 1/2 dl melk/kultur
125 gr smør
3-5 epler
Sett ovnen på 200 grader.
Bland alt det tørre i en bolle. Smelt smør, tilsett melken i smøret. Visp inn egget. Ha det våte i melblandingen og rør rundt.
Fordel røren i 12 muffinsformer.
Skrell eplene og del i båter. Dytt eplebåtene litt ned i røren.
Strø over kanel og sukker.
Stek muffinsene i 20-25 minutter.
 Prøv med en pinne om de er ferdige.




Fortsatt fin kveld;)




9 kommentarer:

  1. Det såg godt ut! Nesten så jeg kjenner lukten av nystekte muffins. Jeg er nok best på å ete dem og ikke bake:)

    SvarSlett
  2. Så gode dei såg ut og så fint når dei er oppi slike muffinsformer:)det er så masse godt ein kan lage og spise så ein blir heilt frista Hihi:)
    Ønsker deg ein fin dag!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. De så nydelige ut, og ikke minst greie å bake! Har skrevet ut oppskriften,så får jeg hive meg i baking en dag :)Tusen takk!

    SvarSlett
  4. Vet du, nå har jeg laget de muffinsene dine.. De var rett og slett kjempegode, og så var de superenkel å lage.. Takk for at du delte oppskriften..

    SvarSlett
  5. Dette så godt ut!! Takker for oppskrift!

    Ha en fin høstkveld:)

    SvarSlett
  6. Tusen takk for oppskrift, disse skal prøves ut i dag!

    SvarSlett
  7. Tusen takk for oppskriften! :) Når har jeg laget eplemuffinsene to ganger på kort tid. Kjempegode, både med eller uten krem. Lurer på hvor du har kjøpt de fine muffinsformene dine ..
    Klem fra Lisa

    SvarSlett
  8. Åååå sånne MÅ jeg prøve å lage. Lurer også på hvor du har fått tak i de flotte muffinsformene :)

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...