torsdag 7. februar 2013

Oppskrift på "Knappekaker"



 
I dag skal dere få oppskriften på de deilige "Knappekakene".
som jeg viste dere på søndagen (her)
Oppskriften er hentet fra Bolig Drøm som er i salg nå;)
 
 
Pisk smør , sukker og egg sammen til en luftig masse. Bland mel, bakepulver og salt, sikt blandingen inn i eggemassen.
Elt sammen til en fast deig. Sett deigen kaldt i 20 minutter før du kjevler den ut mellom to bakepapir i samme størrelse som stekebrettet. Bruk et glass og stikk ut 10-12 småkaker og fjern overskytende deig. Lag hull i kakene slik at de ser ut som knapper.
Pensle med sammenpisket egg og dryss kanel og sukker over kakene.
Stek i ovnen ved 175 grader i 12-15 minutter eller til kakene er gylne/lysebrune i kanten.
 
Nytes;)
 
Da vet du kanskje hva du skal gjøre i kveld;))
HER  finner du søndagens innlegg,
 der ser du hvordan jeg laget mine "Knapper".
Gleder meg til å se massevis av "Knappekaker" på bloggene  i tiden fremover.

 
Kos dere med den;)
Klem;)) 
 
ps.Jeg har fått tillatelse til å dele denne oppskriften med dere fra redaksjonen i
Bolig Drøm;)
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. MM...de virket gode! Nå har jeg nettopp laget skillingsboller. Varme og gode sammen med en kopp kaffe. Er
    lov å kose seg litt iblant sant? :) Ha en fin kveld videre.

    SvarSlett
  2. Tusen takk for oppskrifta.
    Kanskje eg prøver denne til helga ?
    Har laga to marengsbotnar i dag, lettvint og kjekt
    å ha på lur ;)

    Ha ein fin kveld !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Så stilige kaker. Perfekte klubbkaker ;-) sikkert gode og!
    Silje

    SvarSlett
  4. NÆH, sååå kule knappekaker, disse må jeg jo bare prøve... :) kult når de er noe mer enn en "vanlig kake" liksom...

    Klems Diana.

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...