torsdag 6. desember 2012

Lag egne lyslykter

 

 
 
Kulda holder seg
så det er perfekt til å produsere
 
ISLYKTER;)
 
 
 
Fyll en 10 liters vaskebøtte eller flere med kokt vann.
Sett dem ut til nedfrysing.
La de stå natten over.
 
Vannet har nå forhåpentligvis frosset fra alle kantene!!
 
Hakk så et hullpå toppen,
jeg bruker kjøttøksa!!
Hullet bør være så stort at du får nedi et stearinlys eller en gravlykt.
Tøm ut vannet som ikke har frosset.
 
Sett bøtten inn en liten stund slik at lykten løsner fra kanten,
før du tar islykten ut av bøtten.
 
Klar til bruk;)
 
Når du brenner lys nedi så smelter kanten litt
og den blir rund og fin;)
 
 
Kjempeenkel måte å lage lykter på;)
 
ps. Det kan gå litt hardt utove bøttene. De kan fryse istykker når vannet utvider seg!
Men jeg ofrer gjerne noen plastbøtter i løpet av vinteren.
 
 
 
Lykke til;)
 
 
 
 
Du finner flere bilder
 HER

7 kommentarer:

  1. Åh, kor nydeleg !!
    Ditta skal eg prøve.
    Tusen takk for oppskrifta !

    Ha ein fin torsdag :)
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Kjempefine:)
    Slike må jeg lage også, så kaldt som det er holder de seg litt også:)
    Klem
    Liza

    SvarSlett
  3. Disse lyktene er så fine! Jeg tenker hvert år at iår skal jeg lage slike, men ikke fått gjort det. Men i år SKAL jeg gjøre det :)
    Fin torsdagskveld til deg!
    Klem

    SvarSlett
  4. Flott lyslykt!
    Takk for smart tips! :)
    Ha en koselig kveld!
    Klem Lisa

    SvarSlett
  5. så koselig å lage islykter! Det vil jeg prøve på nå til helga, hvis det ikke blir mildvær da.
    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg:)

    SvarSlett
  6. Så utrolig fine de ble ♥ Håper du får en vakker og nydelig helg!

    Klem

    SvarSlett
  7. KJempefine, jeg tenker hvert år at DET skal jeg lage...
    Alpefiol, jeg bare vanner litt når de begynner å henge...de lever noen uker her iallefall..
    Klem♥

    SvarSlett

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...